۱۴۰۳ پنجشنبه ۱ آذر

فراخوان جشنواره

بازدید 1813

 

فراخوان

"جشنواره بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی "

تهران زمان نیمه دوم سال 98

 

 

جشنواره بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی به عنوان بزرگترین رویداد رقابتی سالم با هدف معرفی و تقدیر از آثار برتر تبلیغات دیجیتالی ، ارتقای کیفیت تولیدات فضای مجازی و بهینه سازی هزینه های تبلیغات دیجیتالی در کشور ، اولین دوره خود را در زمان نیمه دوم سال 1398 برگزار خواهد کرد .

اهداف کلی :

الف: اشاعه و ترویج تبلیغات با موضوعیت اقتصاد مقاومتی

ب: گسترش فعالیتهای تبلیغاتی مرتبط به حوزه تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی

ج: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه تبلیغات و تجارت الکترونیک

 

محوریت نمایشگاه :

  • آشنا نمودن مخاطبان با مباحث بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی
  • ایجاد فضای اشتغال زائی در این زمینه
  • آموزش تبلیغات دیجیتالی و اطلاع رسانی در فضای مجازی
  • نحوه اخذ مجوز تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی
  • نگاهی نو در واقعیت مجازی و کاربردهای آن در تبلیغات
  • آشنایی با دستاوردهای جدید و نوآوری
  • ایجاد راهکارها و زیر ساخته های تبلیغات در فضای مجازی
  • و سایر ...

 

قالبهای قابل ارائه :

1-      بنرهای تبلیغاتی

2-      نوشتاری – بلوتوث

3-      انیمیشن ها GIF – FLASH

4-      تیزرها و کلیپ ها ( فیلم و انیمیشن )

5-      کاتالوگهای الکترونیکی

6-      وبلاگها

7-      سایتهای ( استاتیک و داینامیک

8-      اپلیکیشن های موبایلی

9-      بنرهای روان موبایلی

10-    SMS تلفیقی

11-    کانالهای تلگرامی و اینستاگرامی

12-    شبکات اجتماعی

13-    طراحی لوگو

14-     سئو و بالا بردن رتبه

 

بخش های جشنواره :

الف – تارنمای اینترنتی و رسانه برخط

ب- نرم افزارها

ج – فعالیت های تبلیغاتی و تولید محتوای دیجیتال

د - ایده های دیجیتالی

ه – کارگاههای آموزشی

 

الف-  بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌ برخط

رسانه برخط سامانه‌ای است که امکان قراردادن محتوای دیجیتال در معرض دسترس عموم یا بیش از یک‌هزار مخاطب مشخص یا نامشخص از طریق بستر شبکه نظیر شبکه گسترده جهانی و شبکه‌های محلی را فراهم می‌آورد.

 

بخش

عنوان

موضوعات

رسانه های برخط

پایگاه های اینترنتی

شبکه های اجتماعی

طبق محوریت

 

مقررات شرکت در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه‌ برخط

  1. آثار متقاضی شرکت در جشنواره می‌بایست در تارنمای ستاد ساماندهی تارنماهای ایران به نشانی ir ثبت شده باشند.
  2. اثر و اجزاء به کار رفته در تارنما یا رسانه‌ی برخط مغایر قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نباشد.
  3. حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار به کار رفته در تارنما یا رسانه‌ی برخط طبق قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران رعایت شده باشد.
  4. فقط صاحب حقوق اثر اجازه ثبت نام در جشنواره را دارد. صاحب اثر در این بخش شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد که آدرس دامنه در سامانه ساماندهی به نام وی ثبت شده باشد.

 

ب- بخش نرم افزارها

-         آثار مورد رقابت در این بخش شامل نرم افزار های چندرسانه ای ، نرم افزار های همراه و هوشمند و حتی بازی های رایانه ای با موضوع های تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی می باشند .

  • نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، بسته‌های نرم‌افزاری رایانه‌ای هستند که برای دسترسی، نمایش، پخش و جستجوی محتوای دیجیتال همچون متن، صدا، فیلم، پویانمایی و تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • نرم‌افزارهای همراه و هوشمند روی گوشی تلفن همراه و یا تبلت ها قابل اجرا هستند و می‌توانند به صورت مستقل و یا با بهره‌گیری از سیستم‌های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار کنند و ارائه خدمات و محتوا نمایند .
  • انواع بازی های رایانه ای از قبیل بازی های مخصوص pc و کنسول و همچنین بازی های تبلت و تلفن همراه و بازی های آنلاین نیز در همین بخش مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 

بخش

عنوان

موضوعات

نرم افزارها

بهترین نرم افزار

(چندرسانه ای، همراه و هوشمند، بازی)

طبق محوریت

 

مقررات شرکت در بخش نرم‌افزارها

  1. ویرایش جدید نرم افزارهایی که ویرایش‌های قبلی آنها در جشنواره شرکت کرده‌اند، ‌تنها در صورتی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که توسط هیئت داوران جشنواره از لحاظ ساختار و محتوا به عنوان نسخه جدید شناخته شوند.
  2. هر شرکت کننده باید از طریق سامانه جشنواره که آدرس آن در پایان فراخوان موجود است نسبت به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات اثر خود اقدام نماید و همچنین 2 نسخه از اثر را با تمام تجهیزات جانبی و نیازهای آن – مانند تجهیزات مکمل سخت‌افزاری، قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کدهای فعال‌سازی و سریال‌های لازم، کتاب‌های جانبی و قاب –به همراه کد رهگیری تا پایان مهلت ثبت نام به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. (لازم به ذکر است آثار ارسال شده پس از اتمام مراحل داوری در آرشیو دبیرخانه بایگانی خواهند شد و عودت داده نمی‌شوند.)
  3. اثر ارسالی می‌بایست با استفاده از ابزارها و فناوری‌های دیجیتال تولید شده باشد و مراحل طراحی و تولید نرم افزار در آن طی شده باشد، به نحوی که از مجموعه آثار محتوایی به کار رفته در آن متمایز باشد و بتوان آن را اثری متمایز از مجموعه‌ آثار به کار رفته در آن دانست.
  4. اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد.
  5. اثر کامل باشد و در پلتفرم های متعارف قابل اجرا باشد.
  6. حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان سایر آثار فرهنگی و هنری و بسته‌های نرم‌افزاری به کار رفته در اثر طبق قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران رعایت شده باشد.
  7. فقط صاحب حقوقی اثر اجازه ثبت نام در جشنواره را دارد.

 

ج- فعالیت های فرهنگی و تولید محتوای دیجیتال

مجموعه فعالیت های فرد یا موسسه که در معرفی تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی و حوزه های تبلیغات در شکل و قالب دیجیتال انجام شده باشد در این بخش مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهند گرفت. از نمونه فعالیت ها می توان به فعالیت مستمر گروه ها ، کانال ها در شبکه های اجتماعی ، فعالیت های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می شوند و مجموعه پایگاه های اینترنتی ،

صفحات پر مخاطب اینستاگرام و هرگونه فعالیت دیگر که با موضوع تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی داشته باشند را می‌توان اشاره کرد. جذب و اثرگذاری روی مخاطب از فاکتورهای اصلی در ارزیابی این بخش می باشد.

فعالیت های فرهنگی و تولید محتوای دیجیتال ارزشمندترین و تاثیرگذارترین فعالیت  تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی  طبق محوریت

 

مقررات شرکت در بخش فعالیت های فرهنگی و تولید محتوای دیجیتال

  1. نوع فعالیت باید مشخص ، با هدف تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد.
  2. اگر فعالیت شامل چند بخش است باید همه بخش ها پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد .
  3. صفحات اینستاگرام ، گروه ها و کانال های تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارند می توانند به عنوان یک فعالیت دیجیتالی در این بخش شرکت داشته باشند.
  4. اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد.

 

د- ایده های دیجیتالی

در راستای برگزاری اولین جشنواره تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی و به منظور کمک به انتشار و ارائه محتوای تبلیغات و تجارت از تولید آثار فاخر در قالب رسانه های دیجیتال به شرح ذیل حمایت می‌نماید.

 

بر همین اساس علاقه مندان و صاحبان ایده می توانند پروپوزال طرح خود را در زمینه های زیر ارائه نمایند:

-   پایگاه‌های اینترنتی

-   نرم افزارهای تلفن همراه

-   نرم افزارهای چند رسانه ‌ای

-   بازی های رایانه ای

-   شبکه های اجتماعی

-   دیگر فعالیت های دیجیتالی در زمینه تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی

 

مقررات شرکت در بخش ایده های دیجیتالی :

  1. شکل و قالب طرح های ارسالی باید حداقل شامل بخش های : مقدمه ، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه بندی و خدمات باشد.
  1. متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های دیجیتالی خود را در قالب‌های بالا از طریق وب سایت جشنواره : WWW.DADEX.IR به سایت دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 

ه - بخش کارگاهی :

برگزاری چهار کارگاه آموزشی در مرکز همایشها شامل :

1-1 ) کارگاه آموزشی شیوه های سنجش اثر بخشی تبلیغات دیجیتالی  و ارتباطات بازاریابی

1-2 ) کارگاه آموزشی تبلیغات اینترنتی ، هوشمندسازی و ریپروگرافی

1-3 ) کارگاه آموزشی کارآفرینی و تجارت الکترونیک

1-4 ) کارگاه آموزشی فرصت ها و چالش های تبلیغات دیجیتالی در فضای مجازی

تذکر : این کارگاه ها  همزمان با افتتاحیه نمایشگاه  برگزار می گردد . 

 

اقتصاد مقاومتی :

این بخش با توجه به تاکید و سیاست های اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ ، هنر و تبلیغات دیجیتالی در این جشنواره مورد توجه جدی خواهد بود

  • مدیریت مصرف
  • ترویج تولید و مصرف کالاهای ایرانی
  • تبلیغات دیجیتالی معطوف به افزایش صادرات
  • فعالیت های تبلیغاتی دیجیتالی معطوف به کاهش واردات

 

فعالیتهای تبلیغات دیجیتالی مرتبط با مسئولیت اجتماعی نظیر محیط زیست ، خدمات و عام المنفعه و...

در این بخش فعالیت های تیلیغات دیجیتالی که با هدف انجام مسئولیت اجتماعی انجام می پذیرد ، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت . نظیر فعالیت های عام المنفعه یا مدرسه سازی .

 

جوایز:

در هر بخش  به نفرات اول تا سوم جوایز ذیل اهدا می‌شود:

جایزه رتبه اول: تندیس طلایی + لوح تقدیر

جایزه رتبه دوم: تندیس نقره ای + لوح تقدیر

جایزه رتبه سوم: تندیس برنزی + لوح تقدیر

 

به آثار قابل تقدیر ، دیپلم افتخار

تبصره 1: در هر بخش مسابقه از یک اثر که به صورت مستقل در جشنواره شرکت داده شده و صاحب آن اثر شخص حقیقی می باشد نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

تبصره 2: آثار برگزیدگان بخش نرم افزار چنانچه از نظر کیفیت و هزینه در سطح بالایی باشد، با تایید و تشخیص اعضاء هیات داوران و دبیر جشنواره می‌تواند علاوه بر جایزه اعلام شده تا سقف ...............ریال دیگر به عنوان جایزه حمایت گردد.

 

جوایز بخش ایده های دیجیتالی :

از تولید طرح و ایده برگزیده درصورت داشتن قابلیت اجرایی لازم با نظر داوران این بخش و دبیر جشنواره حمایت خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام، ارسال آثار جشنواره :

* همه اطلاع رسانی‌ها و فرآیند ثبت نام از طریق وب سایت به نشانی  WWW.DADEX.IR انجام می‌‌شود.

 

مهلت ارسال آثار :

آخرین مهلت ارسال آثار توسط روابط عمومی ها ، سازمان ها ، بانک ها ، موسسات مالی و اعتباری و شرکت های تبلیغاتی شهریور ماه خواهد بود .

 

نحوه ارسال آثار :

علاقمندان به شرکت در بخش مسابقه " جشنواره ملی تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی " می توانند از هر نوع کار تبلیغاتی مربوط به یکسال قبل (تا پایان شهریور ماه سال 98 ) ، صرفاً دو اثر مورد نظر خود را که در واقع بهترین آثار هستند ، برای دبیرخانه ارسال کنند .

از آنجایی که تمام یا بخشی از آثار برتر در روز معرفی ، اکران خواهد شد ، بنابراین در صورت تصویری یا صوتی بودن باید از کیفیت مطلوب برای پخش برخوردار باشد .

 

نکات مهم:

  • تولید کنندگان و فعالین محترم حوزه دیجیتال می توانند جهت دسترسی به محتوا ، منابع مورد نیاز در خصوص موضوعات عنوان شده سایت به نشانی DADEX.IR مراجعه نمایند.
  • هرگونه نظر و پیشنهاد را از طریق سامانه نظام پیشنهادات برروی سایت  DADEX.IR ارسال فرمایید.
  • در صورت ارسال آثار ( در قالبDVD یا فلش ) از طریق پست ، (به علت حجم بالای اثر و عدم بار گذاری در سامانه ) انضمام « فرم شناسه اثر» مندرج در انتهای فراخوان و کد رهگیری پس از ثبت نام در سامانه الکترونیکی ضروری می باشد اعلام وصول از طریق ارسال کد رهگیری پستی انجام می گیرد.
  • دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی به صورت مختلف ( عکس، فیلم، متون و ...) در گزارشات استفاده نماید و حق استفاده و چاپ و نمایش تصویر آثار را با قید نام صاحب اثر برای خود محفوظ می دارد.
  • آثار ارسالی باید طی نامه رسمی و بصورت حضوری توسط نماینده شرکت کننده ( یا با ارائه معرفی نامه کتبی ) به دبیرخانه تحویل و رسید دریافت شود .
  • کلیه آثار باید در فرمت CD و با کیفیت مناسب ارائه شود تا در صورت انتخاب به عنوان اثر برتر ، قابلیت لازم را برای اکران داشته باشند .
  • از آنجا که هر اثر برای آفرینش از مرحله ایده پردازی و سپس طرح ریزی عبور کرده و به شکل نهایی می رسد ، ارسال اطلاعات مربوطه برای بررسی داوران ضرورت دارد .

 

تماس با دبیرخانه:

تلفن : 88698188            ایمیل : Info@DADS.IR           سایت : WWW.DADEX.IR